top of page
  • תמונת הסופר/תJulia Anne

גינס

עודכן: לפני 3 ימים

לרבים מאיתנו, המחשבה על אירלנד או על בירה איכותית בפרט תלווה ישירות באסוציאציה המיידית- גינס! בירה כהה, יש שיגידו אף שחורה, הממלאת את פה השותה בחוויה ייחודית ומעלה באפו חזיונות של ריקודים איריים, מוזיקה שמחה והמון חוגגים מסביב.

אז מה היא הגינס בעצם?


הגינס היא בירה כהה מסוג סטאוט המיוצרת במבשלת סנט ג׳יימס גייט שבדבלין, אירלנד. בנוסף לפחמן הדו חמצני, בירת הגינס מכילה חנקן, על מנת להפחית את הטעם החומצי המוטמע בבירות. זה למעשה מה שמבדיל אותה מבירות מסוג סטאוט אחרות הקיימות בעולם.


טמפרטורת ההגשה המיטבית של גינס נחשבת ל13 מעלות צלזיוס, שהיא טמפרטורה הגבוהה מהרבה מהנהוג בהגשת בירות אחרות. טכניקת המזיגה המומלצת היא מזיגת שני שליש מהכוס, לאחר מכן הכוס מונחת ״להירגע״ ולבסוף מוסף השליש האחרון.


עבור רבים, הגינס מסמנת לא רק עמוד תווך בתרבות האירית. ישנם המאמינים כי חלק מהמסורת האירית היא סיום מזיגת הכוס בתנועה היוצרת עלה תלתן מקצף בראש הכוס. מיתוס מקומי אחר טוען שבירת הגינס מבושלת ממימי נהר הליפי שבדבלין, הסמוך למבשלת סנט ג׳יימס.


בירת הגינס יוצרה בדבלין החל משנת 1759 ע״י צעיר בן 34 בשם ארתור גינס, שחלם על בירה שונה מהרגיל- וחלומו היה ״בירה כהה עם אופי״. לאורך שנות הייצור, בחברת גינס מצאו פטנט שובר שוק שמאפשר הגשת בירה בבקבוק באיכות זהה לבירה מחבית- דבר עליו זכו באנגליה לפרס המלכה לחידושים טכנולוגיים.


לבסוף, מדובר באחת הבירות הטובות ביותר בעולם, אם לא הטובה ביותר. לכן, בבואכם לאירלנד, אל תרשו לעצמכם לפספס ביקור במבשלת גינס!





29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page