top of page
תמונת הסופר/תג׳וליה לוין

5 דברים שחייבים לעשות בטיול במונטנגרו

עודכן: 13 באוק׳


מונטנגרו, המדינה הקטנה והיפיפייה השוכנת לאורך חוף הים האדריאטי, הופכת ליעד פופולרי בקרב מטיילים המחפשים שילוב בין נופים עוצרי נשימה, ערים היסטוריות ותרבות עשירה. למרות גודלה הקטן, טיול במונטנגרו מציע מגוון פעילויות וחוויות שיכולות למלא מסע בלתי נשכח. הנה חמש תחנות שחייבים לעצור בהן במהלך הביקור במונטנגרו.



מפרץ קוטור מהמים מונטנגרו


1. הפארק הלאומי דורמיטור – גן עדן לחובבי טבע

טיול בפארק הלאומי דורמיטור הוא אחד מאטרקציות הטבע המרהיבות במונטנגרו, והשמורה היא אתר חובה לכל מי שמחפש חוויות בחיק הטבע. הפארק, שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו, מציע נופים דרמטיים של הרים גבוהים, קניונים עמוקים ואגמים צלולים. אחד מהשיאים של הפארק הוא ההר הגבוה ביותר במונטנגרו, הר Bobotov Kuk, שמתנשא לגובה של כ-2,523 מטרים.

בפארק ישנם מעל ל-18 אגמים קרחוניים, כאשר המפורסם שבהם הוא האגם השחור (Crno Jezero). האגם הוא יעד פופולרי לטיולים רגליים סביבו, במיוחד בעונת הקיץ. בנוסף, הפארק מציע מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, רכיבה על סוסים, טיפוס הרים ואפילו סקי בעונת החורף. אם אתם חובבי טבע פראי ופעילויות אקסטרים, הדורמיטור הוא המקום עבורכם.


הרי הדורמיטור מונטנגרו


2. פראסט – עיירה היסטורית על המים

פראסט היא עיירה קטנה ומרהיבה השוכנת על חופי מפרץ קוטור. היא ידועה בזכות הארכיטקטורה ההיסטורית שלה, המספרת סיפור של עיירה עם עבר עשיר ותרבות ימית מפוארת. העיירה עצמה שומרת על אופייה העתיק, עם כנסיות ישנות, רחובות צרים ומבנים מאבן, המוקפים בנופי המפרץ.

אחד מהאתרים המרכזיים והמרתקים ביותר של פראסט הם שני האיים הקטנים הנמצאים בסמוך לה: האי אוד שקרפלייה (Our Lady of the Rocks) והאי סבטי דורדה (Saint George Island). "גברת הסלעים" הוא אי שנבנה על ידי המקומיים לאורך מאות שנים, והכנסייה שנבנתה עליו היא אחת האטרקציות הפופולריות במונטנגרו. ביקור בפרסט הוא שילוב מושלם של נופים מרהיבים ותרבות היסטורית.


העיירה פראסט במונטנגרו


3. פודגוריצה – בירת מונטנגרו המודרנית

פודגוריצה, בירת מונטנגרו, אולי לא נחשבת לאחד היעדים המתויירים ביותר במדינה, אך יש לה הרבה מה להציע למי שמחפש להכיר את חיי היומיום המודרניים של מונטנגרו. זוהי עיר שוקקת חיים, עם אוכלוסייה צעירה ותוססת, המשלבת היסטוריה והתפתחות אורבנית מהירה.

אחד המקומות המרכזיים לבקר בהם בפודגוריצה הוא פארק גוריצה היל (Gorica Hill), המציע מסלולי הליכה ונופים פנורמיים מרהיבים של העיר. כמו כן, תוכלו לבקר במוזיאון הלאומי, לראות את הגשר על נהר המורצ'ה וליהנות מהקולינריה המקומית בבתי הקפה והמסעדות הפזורים ברחבי העיר. פודגוריצה מספקת נקודת מבט שונה על מונטנגרו – זו של עיר מודרנית עם נגיעות מסורתיות.


פודגוריצה בירת מונטנגרו


4. טיווט – נמל היאכטות והפאר

העיר טיווט, הממוקמת על קו החוף הדרומי של מפרץ בוקה, היא אחד מהיעדים היוקרתיים ביותר במונטנגרו, עם נמל היאכטות הפופולרי Porto Montenegro. זהו מקום מפגש עבור חובבי שייט, יאכטות ומותרות, אך גם עבור מטיילים המחפשים חוויות קוסמופוליטיות ויוקרה.

העיר טיווט, בעבר עיירה שקטה, הפכה למוקד בינלאומי לחובבי ספורט ימי ולתיירות יוקרה. אם אתם מחפשים חוויה קוסמופוליטית במהלך הטיול שלכם, טיווט תספק לכם את כל מה שצריך, כולל בתי קפה נעימים על קו המים ונופים יפהפיים של המפרץ.


פורטו מונטנגרו בטיווט


5. העיר קוטור ומפרץ בוקה – פנינת החוף של מונטנגרו

קוטור היא אחת הערים המרתקות ביותר במונטנגרו, ומוקד עיקרי למטיילים המגיעים לחוף האדריאטי. העיר, השוכנת במפרץ בוקה (Boka Bay), מציעה שילוב יוצא דופן של היסטוריה, תרבות ונופים מדהימים. רחובות העיר העתיקה של קוטור, השייכת לרשימת אתרי המורשת של אונסק"ו, מתפתלים דרך מבנים עתיקים, כנסיות ומבנים מתקופות שונות. האווירה המיוחדת של העיר שובה את ליבם של המבקרים, והמטיילים יכולים ללכת לאיבוד במבוך הרחובות הקטנים והסמטאות ההיסטוריות.


הביקור בעיר אינו שלם בלי עלייה למבצר סנט ג'ון (San Giovanni Fortress), ממנו ניתן להשקיף על הנוף עוצר הנשימה של מפרץ בוקה והעיר העתיקה. זהו מסלול טיפוס ארוך אך שווה כל רגע של מאמץ. לאורך הדרך אפשר לעצור בכמה כנסיות היסטוריות וליהנות מנופים פנורמיים מהממים.

הנמל של קוטור משמש גם כנמל עגינה לאוניות קרוז רבות, והמפרץ עצמו הוא אחד המקומות היפים ביותר במונטנגרו, עם מים צלולים המוקפים בהרים גבוהים.


מפרץ קוטור בשקיעה

לסיכום - תתחילו לארוז

מונטנגרו היא מדינה המציעה מגוון רחב של חוויות – מהפארקים הלאומיים המרהיבים של דורמיטור, דרך העיירות ההיסטוריות כמו פרסט וקוטור, ועד לערים מודרניות כמו פודגוריצה והנמל היוקרתי של טיווט. כל אחד מהיעדים הללו מציע משהו ייחודי ושונה, והטיול בין הנופים המדהימים, התרבות העשירה והאנשים המקומיים יוצר חוויה בלתי נשכחת.

Comments


bottom of page