top of page
  • Geffen

חמש דברים שחייבים מונטנגרו


אז החלטתם לטוס לטיול בחו״ל. איזה כיף!

לעיתים ההחלטה על הטיסה עצמה קשה פחות מההחלטה על היעד.

בשנים האחרונות הטיסות הולכות ונהיות זולות יותר ויותר, ונפתחות בפנינו אינספור אפשרויות מרגשות ומרתקות שלא בטוח שהיו זמינות בעבר.

מונטנגרו

אבל רבאק, לאן טסים?!

אירופה. אירופה הקלאסית? מזרח אירופה? סקנדינביה? איביזה?

ואז, בשקט בשקט, עולה לה המחשבה על איזורי הבלקן.

איזורים שהתגלו יותר ויותר על ידי ישראלים לאחרונה, הרבה פחות שכיחים מטיולים בצרפת- אנגליה- גרמניה- ספרד וכולי...

אבל למה שניסע לאיזורי הבלקן?

או, טוב ששאלתם. השאלה היא יותר- ״מתי ניסע לאיזורי הבלקן?״

בואו נדבר על מונטנגרו. אחת המדינות הפחות מוכרות בחבל הבלקן. בדרך כלל מצלצל לנו- קרואטיה! סלובניה! ועוד ועוד, אבל מה זה מונטנגרו בכלל?

אז מונטנגרו היא מדינה קטנה בחבל הבלקן, עם נופים שיגרמו לנשמתכם להיעתק, אוכל שיגרום לכם לחוש רמאים כשיגידו לכם שוב: ״האוכל הישראלי הכי טעים!״ ותושבים מקומיים שיגרמו לכם להרגיש כאילו אתם העולם ומלואו ברגע נתון אחד.

במן כדור שלג בלתי נמנע, תמצאו את עצמכם במונטנגרו. למה? כי אתם סך הכל אוהבים את עצמכם ורוצים להנות(:

הנה חמישה דברים שאסור לפספס במונטנגרו:

1. הפארק הלאומי ׳דורמיטור׳- הפארק הוא אתר מורשת עולמי של ארגון אונסק״ו והוא היעד הראשון שחובה בטיול במונטנגרו. בין השאר בגלל האטרקציות המגוונות והרבות שיש בו, בין השאר- ז׳בליאק: עיירת מטיילים השוכנת בתוך הפארק עצמו, מלונות פאר לצד מלונות מטיילים, אטרקציות מגניבות כמו ראפטינג וטיולי אופניים. העיירה הרבגונית תתאים למטיילי הקיץ המחפשים מסלולי טיול בטבע וגם למטיילי החורף, שמחפשים פעילויות ספורטיביות חורפיות וסקי. האגם השחור: האגם, המוקף בהרים ויערות המשתקפים במימיו, מהווה אטרקציה מושכת ביותר עקב יופיו והשקט שבו. אומגת Red Rock: אומגת אקסטרים החוצה את הקניון העמוק ביותר באירופה.

2. Perast: עיירה קטנה המונה 700 תושבים. פנינה ציורית ושקטה למחפשים מנוחה פיזית ומחשבתית. ההמלצה המקומית היא לקחת שיט לאיים שנמצאים ממול לעיירה, שם יחכו לכם חופשים קטנים ואווירה רגועה מאוד.

3. פודגוריצה- עיר הבירה של מונטנגרו. על אף היותה עיר בירה ומרכז עסקים, היא לא מתויירת כערים אחרות באירופה ויש בה הרבה מסעדות ובתי קפה. הסיבה המרכזית להגיע אליה מתוך מונטנגרו היא השופינג!- פודגוריצה היא מרכז הקניות של מונטנגרו, ולה 3 קניונים מרשימים וכיפיים.

4. Tivat- העיירה טיבט תגרום לכם ״להרגיש בגבוה מבלי שהכיס ייקרע״- בעיירה נבנתה לפני עשור טיילת ׳פורטו מונטנגרו׳ הטיילת היוקרתית ביותר במדינה. בעיירה יש מסעדות טובות, חנויות יוקרה, בריכות וחופים קטנים, מתחם סגור של עשירי עולם עם מרינה ליאכטות, כשהמתחם כולו שיך ללואי ויטון.

5. העיר קוטור ומפרץ בוקה: העיר העתיקה קוטור, שגם היא אתר מורשת עולמי של אונסק״ו, היא אחת מערי הביניים השמורות ביותר באירופה. צורתם המקורית של רחובותיה, בנייניה וחומותיה נשמרה כמעט לחלוטין כפי שהייתה במאות ה-14 וה-15. טיול בכיכרותיה וסמטאותיה יראו לכם את המאפיינים האדריכליים הססגוניים של העיר יחזירו אתכם אחורה בזמן אל האווירה הייחודית והקסומה.


135 צפיות0 תגובות
bottom of page