top of page
  • תמונת הסופר/תJulia Anne

חג המולד בפינלנד

עודכן: 29 בדצמ׳ 2019


האם ידעת שרובניימי נחשבת לביתו הרשמי של סנטה קלאוס?

למעשה, משרדו הראשי של סנטה קלאוס, הממוקם בכפר סנטה ברוביינמי, שייך לשירותי הדואר הלאומיים של פינלנד ומקבל אלפי מכתבים מילדים מכל רחבי העולם כל שנה. מיותר לציין, הפינים אוהבים את חג המולד וחוגגים את החג עם מסורות צבעוניות וייחודיות.

ערב חג המולד הוא שיא החגיגות, אף יותר מיום החג עצמו. בערב החג וכחלק מהמסורת, תושבי פינלנד אוכלים דייסת אורז ומיץ שזיפים לארוחת הבוקר. מסורת שכיחה נוספת היא לבקר בבתי קברות ולהדליק נרות לזכר יקרים שנפטרו.

בצהרי ערב חג המולד, נערך טקס בעיר טורקו (Turku), בירתה הקודמת של פינלנד, כדי לציין את הכרזת ״שלום חג המולד״, שנמשכת לאורך 20 ימים. מקורה של מסורת הכרזת שלום חג המולד בפינלנד משנת 1320. הטקס נערך בעיר טורקו כל שנה מאז המאה ה-13, מלבד תקופות יוצאות דופן כמו שנות הכיבוש הרוסי, בין 1712-1721, ב-1917 בה הושבת הכוח הצבאי, ומלחמת החורף של 1939.

ארוחת חג המולד נערכת לרוב בערב חג המולד, וכוללת בדרך כלל בשר חזיר ומטעמים נורדים כמו קדרת לפת צהובה, הרינג וסלט סלק. לאחר ארוחת הערב, המתנות שהביא סנטה מוצאות את מקומן תחת העץ ונפתחות בשלב מאוחר יותר של הערב, במקום בבוקר חג המולד.

178 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page