top of page
  • תמונת הסופר/תJulia Anne

באטומי

באטומי נחשבת לעיר הקיט, כלומר עיר הנופש, של גיאורגיה.

עיר ציורית ויפהפייה השוכנת לחוף הים השחור בגיאורגיה, שמהווה כמובן את האטרקציה מושכת התיירים המרכזית שבה.


לאורך החוף ישנה טיילת, בה ניתן לראות בכל זמן נתון אנשים צועדים בניחותא, נהנים ממזג האוויר ומהנוף ומעת לעת אף עוצרים באחד מבתי הקפה או המסעדות, המגישים קפה תורכי ומעדנים נוספים.


אולם, באטומי אינה רק חופים יפים ונמל מעניין, אם תעצור את התייר הממוצע ברחוב ותשאל אותו מדוע הגיע לבטומי תשמע לרוב את התשובה: ״פארק שישה במאי והדולפינריום!״.


הפארק הוא אחד מהפארקים הציבוריים הוותיקים ביותר בגיאורגיה כולה. הוא מכיל מתחמי בילוי משפחתיים, נעימים ושלווים כמו אגם נוריגלי בו ניתן לשוט בסירה, גן חיות עירוני ורכבות ילדים המסיירות ברחבי הפארק.


עם כל זאת, האטרקציה המעניינת ביותר בפארק היא הדולפינריום של באטומי, אחד מהאתרים הפופולאריים ביותר. באמפיתאטרון של הדולפינריום מתקיים שלוש פעמים בשבוע מופע דולפינים מרהיב עם דולפינים מאולפים, שביחד עם מאמניהם מדגימים לקהל להטוטים מרהיבים. חוויה נוספת בדולפינריום היא שחייה משותפת יחד עם הדולפינים.


הגן הבוטני של בטומי מהווה אף הוא נקודת עצירה חשובה. חובבי הטבע והירוק ששואפים (תרתי משמע) למעט אוויר צח ימצאו פה מגוון אינסופי של פרחים וצמחים מכל העולם ויחזו בנופים ימיים מדהימים. הגן גדול מאוד, שטחו הכולל הוא 1.1 קמ״ר, נפתח בשנת 1912 ונחשב לאחד הגדולים והמגוונים בעולם מבחינת הצמחייה הגדלה בו. מה שמיוחד בגן הזה הוא צמיחתם בכפיפה אחת של צמחים שונים, המגיעים מאיזורי אקלים ובתי גידול שונים לחלוטין מכל רחבי העולם.


אז לסיכום, אם חפצה נפשכם בים, נופש, אטרקציות היסטוריות וטבע מרתק, הגיעו לבטומי!


#גיאורגיה #טיול לגיאורגיה #באטומי #טיול עם ילדים


12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page