top of page
  • תמונת הסופר/תעימאד מחאמיד

מסע ללב הפועם של אפריקה – 3 שמורות הטבע שאסור לכם לפספס בספארי בטנזניה

אפריקה, המולדת, ארץ השממה הבלתי מאולפת, ארץ השקיעות האינסופיות, ארץ אלף השבטים, ארץ התקווה, אפריקה - הלב הפועם של העולם. גם אם אתם מטיילים מנוסים, לאפריקה חוקים משלה. החיות הפראיות, הסוואנות המדבריות, האיים הטרופיים, ההיסטוריה העתיקה והשבטים המקומיים הם הרפתקה שלא תוכלו אפילו להתחיל לדמיין. לרובנו זו חוויה בלתי נשכחת של פעם בחיים, רוצים לטייל באפריקה? ככה תעשו את זה נכון.


מאת: עימאד מחאמיד



בואו נעשה סדר בבלאגן. יש המון מה לראות באפריקה. זוהי הכתבה הראשונה מתוך סדרת כתבות על טיול משולב הכולל ספארי בטנזניה וטיול בזנזיבר. ההמלצה שלי היא כמובן להגיע לשני היעדים על מנת לקבל את החוויה המלאה, אך ניתן גם לקחת טיפים לכל יעד במקרה שיצאתם לטיול קצר.


טנזניה - איפה שהכל מתחיל


במזרח אפריקה שוכנת ארץ של יופי וגיוון שאין שני לה, במקום בו הסוואנה פוגשת את הים, וההרים נוגעים בשמים. אין מתחרה ליופי הטבעי והפראי של טנזניה, שבצדק יוצרת אסוציאציה של תמונות הכוללות שטחים אינסופיים בהם מתקיימים החיים הפרועים ביותר עלי אדמות. מרבית האנשים שאני מכיר טרם זכו להגיע ליעד הזה, אך אני יודע שמי שכן - לא חזר אותו הדבר. טנזניה היא ארץ של ניגודים עוצרי נשימה והרפתקאות אין קץ, הכוללות חיבור לאדמה ממנה הגענו ולקצב החיים כפי שמעולם לא חווינו.


בפרק הראשון בסדרה,נצא למסע בממלכת החיות של הספארי, למרגלות הפסגות המושלגות של הר הקילימנג'רו ונקנח בביקור אצל אחד השבטים העתיקים ביותר, בטיול שכולו חוויה בלתי נשכחת שתכבוש את לבכם ונשמתכם. ברוכים הבאים לטנזניה – הלב הפועם של אפריקה.


ספארי בפארק הלאומי ארושה – להלך בין חיות הפרא


חוויות הספארי באפריקה הן כל כך עוצמתיות שמטיילים מסוימים מתקשים לעכל תחילה את מה שעיניהם רואות. הפארק הלאומי ארושה הוא מקום נהדר להתחיל להרגיש את הקסם של הספארי באפריקה. השמורה שוכנת למרגלות הר הגעש מרו (4566 מ׳), והיא חלום לחובבי הטבע וחיות הבר. למרות גודלו הקטן יחסית, כולל הפארק מספר רב של חיות פרא לא טורפות, מה שמאפשר לצאת מהג'יפים ולסייר (כן כן! ברגל!) בין הזברות, הפילים והג'ירפות. אם תגיעו אחרי העונה הרטובה, תוכלו אפילו להצטרף ״למסיבת בריכה״ בהפקת החיות המקומיות במפלים והאגמים בשמורה.



ספארי בפארק הלאומי טרנגירי – לחוות את אפריקה מהשורה הראשונה


על רקע תפאורה המזכירה את מלך האריות, ליד עצי הבאובב הענקיים והייחודיים של אפריקה, מול הטורפים הכי גדולים בטבע, את הרגע הזה לא תשכחו לעולם. בשמורת טרנגירי תוכלו למצוא את חמשת הגדולים של אפריקה: אריות, נמרים, תאואים, קרנפים בשילוב סימפוניה של פילים. טרנגירי היא ביתם של אחת מאוכלוסיות הפילים הגדולות באפריקה, עם עדרים המונים כ- 300 פילים. תוכלו לראות את המראה המהפנט של הפילים משתזפים סביב נהר טרנגירי תחת השמש האפריקאית הזהובה ו- 550 מינים של ציפורים בשמיים.




בנוסף, בשמורת טרנגירי יש מספר רב של אנטילופות, אילנדים מצויים, ג'ירפות, איילים, ברדלסים וצבועים שלכולם תפקיד בשרשרת המזון האפריקאית. עם השממה הבתולית ומפגשי חיות הפרא החמקמקות בסוואנות, שמורת טרנגירי מספקת הצצה בלעדית למחזות האקשן המרגשים ביותר בטבע ובגלגל החיים.



ספארי בשמורת נגורונגורו – "גן החיות של הטבע"


מכתש נגורונגורו, ללא ספק אחד המכתשים היפים בעולם, נמצא בלב לוע הר געש עתיק שקרס לפני כ-2 מיליון שנים. עומק המכתש כ-600 מטר ומורדותיו התלולים יוצרים מערכת אקולוגית סגורה, שבה בעלי החיים נכנסים ויוצאים ממנה רק לעיתים נדירות. השמורה ידועה בזכות מגוון ביולוגי מדהים וריכוז גבוה במיוחד של חיות פרא והוא הוגדר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.


הנוף המהפנט במכתש נגורונגורו יוצר אמפיתיאטרון יחיד מסוגו עם למעלה מ-25 אלף בעלי חיים גדולים. במכתש תוכלו למצוא את כל החיות הגדולות ביותר בטבע (״חמשת הגדולים״), כולל קרנפים שחורים הנמצאים בסכנת הכחדה, ומינים של ברדלסים והיפופוטמים. הגיאוגרפיה הייחודית והאקוסיסטם הסגור של מכתש נגורונגורו תורמים למוניטין שלו כגן עדן לחיות בר, ומאפשרים למבקרים לזהות בעלי חיים בקרבת מקום בקלות, ולהנות מחווית ספארי סוחפת.




שבט המסאי – שומרי המסורת האפריקאית


שמורת הטבע נגורונגורו היא לא רק ביתם של עשרות אלפי חיות, אלא גם ביתם של 52,000 תושבי שבט המסאי. קהילת הילידים של המסאי שומרת על המסורת העתיקה באדיקות. הם חיים בין חיות הפרא וידועים בלבוש המסורתי הצבעוני שלהם, המנהגים הייחודיים והחיבור העמוק שלהם לארץ ולאדמה. בזמן שתבקרו באחד הכפרים הפסטורליים, תוכלו לקחת חלק בריקודים המסורתיים, לטעום מאכלים מקומיים ולהיחשף למסורות אפריקאיות בנות מאות שנים. המפגש המרתק עם שבט המסאי לא מותיר רק תחושה נעימה בלב, אלא תחושה עמוקה של שורשיות וחיבור לפלא הבריאה וללב הפועם של העולם, מה שהופך אותו לבלתי נשכח.



תודה לך טנזניה


כשהשמש תשקע על ההרפתקה הבלתי נשכחת שלכם בטנזניה, תהיו מלאים בזיכרונות מרתקים, בראשכם ובגופכם. יופייה שאין שני לו, חיות הבר העשירות והאירוח החם מותירים חותם נצחי על כל מטייל שזכה לחוות את נפלאותיה. ההרפתקאות שטנזניה טומנת בחובה מבטיחות מסע שמתעלה על תיירות פר סה, ואתם תפרדו מהמדינה עם הערכה עמוקה לפלאי הטבע והקניין התרבותי והרוחני של יעד יוצא דופן זה. בעודכם נפרדים מטנזניה, דעו שרוחה לנצח תפנה אליכם בחזרה.


בפרק הבא: זנזיבר


בפרק הבא בסדרה, נטוס מזרחה מאזורי הספארי של טנזניה אל האי האקזוטי זנזיבר. רבים מרחיקים עד זנזיבר לנופש בסגנון ״בטן-גב״, אולם ׳אי התבלינים׳ הוא הרבה מעבר לחופים קסומים ושמש מפנקת.

21 צפיות0 תגובות
bottom of page