top of page
  • תמונת הסופר/תJulia Anne

המנות שאתם חייבים לנסות בגיאורגיה

- נתחיל כמובן, בחצ׳אפורי המפורסם. רבים מאיתנו טעמו בישראל בלא מעט מקומות את המאכל הגיאורגי הידוע. הבצק האוורירי, שמחבק בתוכו גבינה טעימה להפליא וביצת עין, כבר הפך למאכל שמופיע בלא מעט מסעדות אצלנו. עם זאת, אין כמו המאכל המקומי המקורי. המאכל מופיע בגרסאות שונות ומילויים שונים, כשההמלצה החמה המקומית היא לבחור את ה״אג׳ריאן חצ׳אפורי״- שמגיע בצורת סירה עם גבינה וביצת עין.


- חינקאלי- החינקאלי הוא כיסון בצק הממולא גבינה או בשר. אחד המאכלים הנפוצים והאהובים ביותר בגיאורגיה. במסעדה המומלצת ביותר לאכול בו את החינקאלי בטביליסי נקראת Zakhar Zakharich, והיא בין השתיים היחידות בטביליסי שמכינות את הבצק ביד והיחידה בכל טביליסי שמגישה חינקלי עם בשר כבש. מעניין לדעת כי במסעדה הזו שולחן אחד תמיד שמור לעניי העיר, שיכולים להנות מהמאכלים המשובחים שלה ללא תשלום.


- צ׳ורצ׳חלה- הצ׳ורצ׳חלה הוא ממתק גיאורגי מקומי, שנראה למעשה כמו נקניק. הוא עשוי מאגוזים וממיץ ענבים שמבושלים עם קמח או קורנפלור, תלוי באיזור.


- טקאמלי- הרוטב המקומי הייחודי נקרא טקאמלי, והוא עשוי משזיפים ומלווה לרוב בשר ודגים.

- צ׳ווישטארי- כופתאות גבינה ויוגורט הידועות בעיקר בכפר אושוגלי, שיגרמו לכם לפתוח כפתור במכנסיים רק כדי שיהיה מקום לעוד ועוד מהפצצות הטעימות האלו.


- קופאדרי- מאפה ייחודי לחבל הסוואנטי. זוהי למעשה פיתה קשיחה שמחביאה בתוכה בשר רך עם בצל ותבלינים יבשים. הפיתה סופגת את השומן ומחוממת על פלטה להשחמה.



18 צפיות0 תגובות
bottom of page